Laden ...

Wees content van uw content (offline & online)

Flauwe woordspelingen werken nog steeds!!! Content is een alomvattend begrip voor 'inhoud'. Wat onderscheidt uw flyer, brochure, website, Facebook-pagina van de concurrentie? Of nog belangrijker, wat maakt content tot goede content?

Wat is Content?

In publicaties, kunst, en communicatie is content (inhoud) de informatie en ervaringen die gericht zijn op een eindgebruiker of publiek (bron:wikipedia).Content is een ruim begrip maar het voldoet (bijna) altijd aan volgende drie criteria:

Content = Multimediaal

Content is gemaakt voor print, online, social media, video of evenementen. Goede content is bruikbaar voor verschillende media.

Content = Doelpubliek

Content is aangepast aan uw doelpubliek. Een artikel voor millennials is anders opgebouwd en geschreven dan een artikel voor specialisten.

Content = Voorbereid

Content is voorbereid, nagekeken, verbeterd en nog eens nagekeken. Content wordt nooit 'zomaar' gedeeld maar dient een doel. 

Tips voor goede content

Doel

Wat wilt u bereiken met uw content? Besef goed wat het doel is van uw content en wijk hier niet van af. Wilt u uw publiek gewoon informeren OF wilt u uw publiek lichtjes prikkelen? 

Cross-over

Zorg dat uw content over meerdere platformen te vinden is. Organiseert u een evenement? Zorg dan voor folder en posters, nodig mensen via social media, post foto's op uw website en schrijf achteraf een verslag in uw blog.

Doelgroep

Wees u bewust van hoe uw doelgroep eruit ziet. Gaat het om jongvolwassenen? Dan kunt u via verschillende kanalen communiceren. Is uw publiek iets ouder? Dan moet u meer met print & mailing te werk gaan.

Test

Laat uw content nakijken door een kleine controlegroep en gebruik de feedback die u ontvangt.

Data

Hoe weet u hoe uw content goed gaat? Kijk naar de cijfers! Hoeveel keer wordt er op uw link geklikt, hoeveel tijd brengt de gemiddelde bezoeker door op uw website, welke onderwerpen scoren het best, etc. Gebruik deze data!

Evergreen Content

In de muziekwereld is een evergreen een liedje dat doorheen de jaren zijn populariteit blijft behouden. In de wereld van contentmarketing is een evergreen, een artikel of video die altijd populair blijft.

 
Keer terug naar
de collectie blogs