Volgens een Facebook event gaan op 20 september duizenden mensen Area 51 bestormen. Aan de hand van de reacties kunt u afleiden dat het om een grap gaat. Hoewel er slechts enkele 'duizenden' op aanwezig staan, heeft het event een grote bekendheid vergaard. Hier zijn tips hoe u sociale media kan inzetten om een goed event te organiseren?
Het event
Voordat we beginnen met de tips over uw event, eerst even dit. Facebook is een middel dat de klasse van uw event extra in de verf kan zetten maar niet kan verbeteren. Zorg dus eerst dat uw event in orde is en gebruik daarna Facebook om de positieve aspecten van uw event te benadrukken. Facebook is een middel, geen doel!
De info
Zorg dat alle informatie in orde is:
Voorzie volgende zaken bij details:
Nodig vrienden uit, maar kies enkele diegene die interesse hebben in uw event. Stuur geen uitnodiging naar iedere persoon in uw vriendenlijst. U kunt wel vragen dat vrienden uw event delen.
Als uw doelpubliek de gastlijst kan zien, zien ze wie "interesse" heeft en wie "aanwezig" is op uw event.
Updates
Post regelmatig nieuwe informatie, details, afbeeldingen en vragen op de eventpagina. Naarmate de datum van het event nadert, verhoogt u het aantal posts. Iedere keer als u nieuwe informatie deelt, ontvangen alle geïnteresseerden en aanwezigen een melding.
Laat uw doelpubliek content posten in uw event. Zorg wel dat u eerst kan zien wat ze posten voordat u het openbaar maakt. Houd de informatie relevant!
Organiseert u een event met verschillende mensen, bedrijven of organisaties? Zorg dat u ÉÉN event heeft op Facebook! Niet iedere betrokken partij moet zijn of haar eigen event organiseren. U kunt achteraf nog meerdere personen beheerder maken van de pagina.
Duurt uw event langer dan twee dagen? Maak dan voor iedere dag een aparte pagina aan. Zo kan uw doelpubliek de juiste informatie vinden. behoud wel de pagina voor alle dagen waarop iedereen algemene informatie kan terugvinden.
Niet alleen op Facebook
U heeft een goed event op Facebook maar vergeet andere kanalen zoals Instagram of LinkedIn niet! Stuur e-mails als u beschikt over een adresbestand.
Vergeet ook de offline wereld niet. U kunt posters ophangen, flyers verspreiden, brieven verzenden of leuke acties organiseren om uw event bekend te maken.
Het event is gedaan, nu rest alleen nog volgende zaken: