" />
Laden ...

Nummer 1 op Google - Deel 2: Linken & off-page SEO

De juiste zoekwoorden bij Google en "BAM!" uw website staat op nummer 1! Hoe gaat dit in zijn werk? Gebruik de juiste sleutelwoorden, creëer links bij andere websites, laat regelmatig van u horen en wees actief op sociale media!

Keywords

Het gebruik van de juiste sleutelwoorden (en: keywords) is van groot belang voor het bereiken van het juiste publiek. Veel ondernemers denken dat ze het goed doen op Google maar slaan de bal volledig mis. Ze zoeken via Google de naam van hun KMO, zien dat deze hoog op de eerste pagina staat en denken "Yes!". Helaas gaat uw publiek zo niet te werk. U moet zich inleven in het zoekgedrag van uw consument.

(onderstaande namen zijn fictief)

  • Gebruik niet: Immobiliën Haesen
    • Gebruik liever: Huis kopen, immobiliën of huizenmarkt
  • Gebruik niet: Casa renovaties & verbouwingen
    • Gebruik liever: renoveren, verbouwen, gevelreiniging of gevelrenovatie

Vergelijk zelf onze resultaten op Google:

  • Als u zoekt naar 'COMM.RADE', staan wij helemaal bovenaan! Logisch, want het is een unieke naam.
  • Een populaire dienst van ons, 'sociale media beheren riemst', scoort ook goed.
  • Kijk nu naar 'webdesign riemst'. We staan op pagina één, maar niet helemaal van boven. In deze branche hebben we veel concurrentie.
  • Bonus: Één van onze meest gelezen artikels ging over Bicky Burger. Kijk wat u ziet bij 'Bicky Burger reclame'.

Kortom, gebruik op uw website keywords die het meest geschikt zijn voor het zoekgedrag van uw consument. Via Google Trends, kunt u zien welke zoektermen het meest gebruikt worden.

Content

Een tip die vaak terugkeert in onze blogs! Zorg voor inhoud op uw website (en: content), want dit is doeltreffend voor uw SEO indien:

  1. Doel & Doelgroep; een duidelijk doel en doelgroep opstelt.
  2. Keywords; gebruik de juiste keywords voor uw titels en tussentitels.
  3. Deelbaar; zorg dat uw artikels een eenvoudige URL heeft.
  4. Reacties; het is fijn dat uw doelpubliek de artikels kan delen.
  5. Regelmatig; de sleutel tot succes! Voorzie regelmatig nieuwe en relevante content.


"Bij het schrijven van blogs gaat kwaliteit altijd boven kwantiteit!"
- Tip van COMM.RADE -

 Linkbuilden

Maak links die verwijzen naar uw website, dit kan op verschillende manieren:

  • Deel uw links via sociale media.
  • Vraag aan klanten of partners om linken naar uw website te plaatsen op hun website.
  • Creëer links op sites met referenties zoals Gouden Gids, bedrijfsgidsen, relevante websites voor uw sector, etc.
Keer terug naar
de collectie blogs