Laden ...

Wat uw business van Game of Thrones kan leren

We zijn fan van Game of Thrones! Niet enkel de personages, intriges en locaties zijn fantastisch, ook op gebied van marketing is de serie een meesterwerk. Hieronder staan enkele lessen uit de wereld van Westeros waarvan we kunnen leren. Heeft u de volledige serie nog niet gezien? Wees gerust, we verklappen niks.

Kill your darlings

Wie een favoriet personage kiest, moet voorzichtig zijn. Het begrip 'mes in de rug' neemt George R.R. Martin; de bedenker van de serie, vrij letterlijk. Zelfs de meest favoriete hoofdpersonages ontsnappen niet aan het fatale lot dat de schrijver voor hun in gedachten heeft.

Haal bij het schrijven van teksten uw innerlijke George R.R. Martin naar boven. Schrap volledige passages en maakt andere zinnen (een kopje) kleiner. Besef dat u geen literatuur neerschrijft maar informatie aangepast aan uw doelpubliek.

Samenwerking

In de wereld van Westeros vechten verschillende familie om de ijzereren troon, het symbool van de totale heerschappij over de zeven koninkrijken. Hoe bereiken deze families hun doel? Allianties worden gesloten en verbintenissen zoals huwelijken worden aangegaan.

Als u alles liever alleen doet, ga gerust uw gang. Durf 'allianties' te sluiten met zakenpartners; spreek uw leveranciers aan over korting, ga voor iets extra bij trouwe klanten en vergeet mensen die hun afspraken niet nakomen.

Slogans & logos

In de wereld van Game of Thrones heeft iedere grote adellijke familie een naam, een symbool en een slogan/leuze. De familie die in het winterlijke noorden woont heet Stark, heeft een winterwolf als logo en als leuze "winter is coming".

Een goede bedrijfsnaam boezemt angst in in de harten van uw concurrenten en verlangen bij uw trouwste klanten. Vergeet het programma paint en ga voor een kwalitatief logo dat uw merk naar een hoger niveau tilt. 

Offline experience 

Game of Thrones is de meest gestreamde - maar ook illegaal gedownloade serie. De serie leeft op het internet maar ook offline worden fans op hun wenken bediend. Er worden tours georganiseerd langs bekende locaties, er komt een hotel met de serie als thema en de merchandising boomt als geen ander!

Het internet biedt als mogelijkheid dat u vaak gratis met uw pc of smartphone uw publiek kunt bereiken. Dit is een groot voordeel voor iedere KMO. Vergeet niet dat u klanten ook kan bereiken met een offline verhaal. Dit kan gaan van een banner ophangen tot een event organiseren voor honderden/duizenden fans.

Bonus: kwaliteit tot het einde

De meningen over de seizoensfinale zijn behoorlijk verdeeld. Voor de één is het een waardige afsluiter, de ander vindt het een flauw afkooksel van wat deze serie ooit was.

Blijf consistent in de kwaliteit die u aanbiedt. Veel bedrijven hebben het verkoopsproces goed onder de knie en bieden de juiste service en informatie. De truc is om dezelfde manier om te gaan met trouwe klanten, consumenten met klachten en personen die willen afstappen van uw producten of diensten. Een goede dienstverlening is belangrijk bij de eerste kennismaking tot de laatste klacht.


Wat kan u leren van COMM.RADE?

DE DIENSTEN VAN COMM.RADE

Keer terug naar
de collectie blogs