" />
Laden ...

Smakelijke reclame bij Bicky Burger

Ons team telt één vegetariër maar verder zijn wij een absolute fan van Bicky Burger. Toch zagen wij laatst een reclame van Bicky Burger passeren op onze sociale media waarvan wij dachten "curieus".

Welke reclame van Bicky Burger?

De reclame toont een man die al behoorlijk wat cosmetische veranderingen heeft ondergaan. Er is wat spijt op zijn gezicht af te lezen maar er is één ding dat hij nooit zou veranderen. Hij blijft bij Bicky Burger - The Real Deal.

Er zijn veel frituren die hun eigen versie van de Bicky Burgers serveren. Misschien geen probleem maar Bicky Burger is een erkend merk. Zo kun je perfect je eigen cola produceren en verkopen maar een eigen Coca Cola verkopen is onmogelijk. Om de aandacht te vestigen op de wannabee-bicky burgers lanceerde Bicky Burger de hashtag #Goforreal. De producent van hamburgers laat hiermee duidelijk zien; "wij zijn de enige echte! Ga voor het echte!".

Reacties van het publiek

Is deze reclame een succes? De fans van Bicky Burger zijn not amused (zie reacties hieronder). Nochtans is de boodschap van Bicky Burger goed: "Ga voor het echte product, kies voor de echte Bicky Burger". Helaas leven we in een beeldcultuur en associëren we nu het beeld van een persoon die aan meerdere seizoenen Extreme Makeover heeft meegedaan met onze favoriete frituursnack. Het is een beeld dat niet eetlustopwekkend is, in tegendeel zelfs.

Ook bij de commentaren op Facebook verschijnt de boodschap "Slechte reclame is ook reclame". Klopt dat? Dat moet je bekijken per sector en per geval. Stel dat een bekende telecomoperator opeens te maken krijgt met serieuze problemen op het netwerk, dan is dit slechte reclame. Welke consument is immers geneigd om over te stappen op deze provider? Dit is duidelijk slechte reclame met negatieve gevolgen. Een geval van slechte reclame met positieve gevolgen is terug te vinden bij filmrecensies. Stel dat de beoordeling van een bepaalde film luidt "te grof", dan staat er een zeker doelpubliek meteen te springen om deze te zien. Slechte reclame kan ook positieve gevolgen hebben, maar bekijk het per geval.
 
Gevolgen voor Bicky burger?

Gaat dit gevolgen hebben voor Bicky Burger? We denken van niet! Er zal hoogstens nog een kleine stroom aan negatieve reacties komen op sociale media. De waarheid is dat dit waarschijnlijk geen verdere gevolgen zal hebben. Ten eerste is de reclame tot nu toe onder de radar gebleven en niet gekend bij het grote publiek. Ten tweede is Bicky Burger een sterk merk en er is meer voor nodig dan een mindere reclamespot om deze reputatie naar beneden te krijgen. Aan iedereen die de volgende keer een Bicky Burger bestelt, zeggen wij alvast: Smakelijk!

Keer terug naar
de collectie blogs