Florian Herben

webdesign

In 2011 startte ik mijn opleiding communicatie-management aan de XIOS Hogeschool Limburg; vandaag omgevormd tot PXL, in Hasselt. Dit was de uitlaatklep waar ik behoefte aan had.

Gedurende vier jaar; en één extra jaar wegens één vak (trauma), analyseerden we de communicatie van van verschillende bedrijven zoals BMW, Lays & Colruyt. We organiseerden persconferenties o.a. voor NV De Scheepvaart en een dag vol lezingen op “de dag van de communicatie”. De ontdekking van mijn passie voor het schrijven was misschien wel de hoogste wat ik bereikt heb.

Ik liep stage bij Carbon Sense City Spa, een wellness gelegen in het centrum van Genk. Ik leerde hier twee zaken: één, ik heb nul interesse in wellness en cosmetica maar een goed communicator staat hierboven. Leer om linken te leggen naar je eigen interesses en deze zo door te trekken naar het vakgebied waarin je moet werken. Leerpunt nummer twee; het zelfstandige leven is niet gemakkelijk maar biedt wel een uitweg voor mensen die geen standaard 9-to-5 job willen. Je wordt constant geconfronteerd en uitgedaagd.

Na mijn opleiding vertrok ik, rugzak aan, op reis naar Zuid-Amerika. Het continent dat op zijn eigen is, Ché Guevara aanbidt, weet wat wijn en ellende is maar toch een glimlach op je aangezicht tovert. Gedurende deze reis van zes maanden groeide het idee voor het oprichten van een communicatiebureau in België. Comm.Rade was geboren.


Mijn vaardigheden

Copywriting 90%

Advertising 85%

Content Marketing 81%

Webdesign 85%

Schrijven is lang mijn ding niet geweest, verre van zelfs. Boekverslagen schrijven, schoonschrift, opstellen die iedereen volgens dezelfde regels moet neerpennen. Het duurde tot de hogeschool, toen lectoren mij lieten zien dat taal veelzijdiger en flexibeler is. Schrijven is geen kunst met regels maar gaat net om verkenning, zolang het juist aanvoelt. Een lector schreef ooit onder een schriftelijke verhandeling volgende zin “Florian, qua perfectionisme scoor jij een 7 maar voor authenticiteit een 10”; beste commentaar ooit!

Afhankelijk van welke dienst/product je aanbiedt, kun je mensen informeren, doen nadenken, lachen, even laten stilstaan. De juiste doelgroep bereiken is belangrijk, essentieel zelfs en dat kan allemaal door goede reclame/advertising.Afhankelijk van welke dienst/product je aanbiedt, kun je mensen informeren, doen nadenken, lachen, even laten stilstaan. De juiste doelgroep bereiken is belangrijk, essentieel zelfs en dat kan allemaal door goede reclame/advertising.

Degelijk marketing is belangrijk, je moet jouw bedrijf lanceren en duidelijk doelen en bakens neerzetten, maar dan? Je kan genieten van die ene stunt die je bekendheid heeft gegeven en een mooi hoofdstuk in je zakelijk leven is. Of je gaat verder … je moet verder want er komen nog meer hoofdstukken die het allemaal de moeite waard maken. Dat is waar content marketing om draait, niet om de start van je bedrijf constant te rekken in je verhaal maar juist nieuwe verhalen vertellen.

Een website maken is zoals een vreemde taal leren. Je kan boeken lezen, filmpjes erover kijken op Youtube & hulp vragen. Uiteindelijk moet je erin duiken, de wildernis in die het internet is. Adobe Dreamweaver & Muse, online CMS-paketten zoals Wordpress & Wix. Allemaal programma’s waar je schitterende zaken mee kan doen maar er zijn altijd limieten. In MODX vonden we onze favoriet, akkoord, het is niet voor beginners en het vereist wat oefening. Eenmaal je meester bent, zijn de mogelijkheden eindeloos en werkelijk onbeperkt. MODX zijn slogan is niet voor niets “create without compromise”.

Disclaimer

Het gebruik van de informatie op deze website is gratis zolang u deze informatie niet kopieert, verspreidt of op een andere manier gebruikt of misbruikt. U mag de informatie op deze website alleen hergebruiken volgens de regelingen van het dwingend recht. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van ComM.Rade is het niet toegestaan tekst, fotomateriaal of andere materialen op deze website her te gebruiken. Het intellectueel eigendom berust bij ComM.Rade.

Lees hier onze Privacy Policy

Contact Details

Telefoon:+32 473 35 85 81 | +32 486 96 04 56
Email: info@commrade.be
Website: www.commrade.be

Onze maatschappelijke zetel vind je op:
Maastrichtersteenweg 77
3770 Riemst,
België