Laden ...

Brandt de lamp niet? 10 tips & ideeën voor Facebook

U heeft even geen inspiratie? Dat kan! Hier zijn 10 tips & ideeën die u kan gebruiken voor het creëren van uw eigen posts op Facebook. 

1. Wees volledig

Zorg dat de informatie op de bedrijfspagina van uw Facebook volledig is:

  • Adres- en contactgegevens.
  • Openingsuren.
  • Korte omschrijving bedrijf.
  • Overzicht diensten.

Een pagina die volledig is ingevuld, krijgt van Facebook een hogere ranking en uw berichten bereiken daarmee meer personen.

2. Vijf W's

Geef een antwoord op één van vijf W's (wie, wat, waar, waarom, wanneer). Wie werkt er in uw bedrijf, wat doen ze, zit u de hele dag achter uw bureau of moet u ook de baan op? Laat mensen kennismaken met uw bedrijf.

3. Fun!

U hoeft niet meteen de boel op stelten te zetten maar laat zien dat u ook plezier heeft in het werk. Maak foto's van de omgeving, collega's & absurde situaties. Wees spontaan!

4. Evenementen

U hoeft niet meteen de catering te bellen of een grote tent neer te zetten maar organiseer evenementen op Facebook.

  • Organiseer een wedstrijd met prijzen.
  • Tel af naar een speciale gebeurtenis (bv: jubileum).
  • Kondig de start van een periode van speciale verkoop of korting aan.

5. Bloggen (en delen)

We blijven het zeggen; "begin een blog"! Maak foto's en verslagen van wat u doet op het werk, wat u bezighoudt of trends binnen het vakgebied. Deel de link van deze blog op Facebook, geef uw volgers een kleine 'teaser' en laat ze doorklikken naar uw website.

6. Gebeurtenissen & mijlpalen

Er gebeuren genoeg zaken in uw bedrijf die voor de buitenwereld interessant nieuws zijn. Enkele voorbeelden:

U bent bezig aan een groot project met een collega of partner.
De verkoop van een nieuw product gaat van start.
De honderdste, duizendste, etc. klant staat in uw winkel.

7. Sharing is caring

Deel de blogs en berichten die op uw website staan maar durf een stap verder gaan. Posten volgers leuke berichten over uw producten en diensten, deel deze op uw tijdlijn. Krijgt u een goede recensie van een klant, dan is het leuk om deze openbaar te erkennen en te delen. Vraag bij het publiceren van foto's altijd toestemming aan de betrokken partij.

8. Behind the scenes

Gun uw volgers een blik achter de schermen. Laat zien hoe u zich voorbereidt op projecten. Een korte 'how do we do it' scoort ook altijd.

9. Uw mening telt!

Vraag uw publiek naar hun mening:

  • Twijfels over uw nieuwe huisstijl? Vraag het.
  • Welke dienst is het meest populair? Vraag het.

10. Posts van anderen

Het gaat hier niet over plagiaat of het klakkeloos overnemen van posts. Soms posten andere bedrijven, influencers of media berichten die ook van toepassing zijn op uw bedrijf.

  • Een bedrijf dat uitpakt met een nieuw product of dienst, dat door u geleverd wordt.
  • Een bericht van de concurrent overnemen, en vertellen waarom het bij u beter is.
  • Speel met de actualiteit, deel nieuwsberichten die betrekking hebben op uw job of sector.
Keer terug naar
de collectie blogs